Jarmuż smażony

Jarmuż! Tak jest – taki zdrowy, nareszcie doceniamy. Nasz Polski Superfood. Tylko dlaczego większość z nas używa go tylko do smoothies i koktajli? Ewentualnie robi chipsy jarmużowe. A przecież Jarmuż smażony jest świetny! I może być doskonałym dodatkiem do obiadu! I wcale nie potrzeba mu za dużego towarzystwa, bo świetnie radzi sobie solo! Wystarczy kilka przypraw, dopbra oliwa z oliwek albo olej i mamy cudną sałatkę do obiadu!

Składniki: (na 1- 2 osoby)

  • 2 garście jarmużu
  • 1 ząbek czosnku
  • pestki dyni (mogą być też słonecznika)
  • oliwa z oliwek
  • sól

Sposób przyrządzenia:

Na suchej patelni prażymy ziarna dyni, uważając by nam się nie spaliły. Odkładamy do ostygnięcia. Czosnek obieramy kroimy w kostkę lub cienki plasterki. Rozgrzewamy patelnię z oliwą z oliwek, dodajemy czosnku, dusimy na małym ogniu około 1 minuty uważając, by czosnek się nam nie przypalił. Dodajemy jarmuż. Smażymy całość około 2 -3 minut. Co pół minuty mieszamy. Na sam koniec delikatnie solimy całość, mieszamy i dodajemy uprażonych ziaren ponownie mieszając.

Jarmuż smażony gotowy,

Smacznego!

img_20161001_182416_

img_20161001_182203_

img_20161001_181806_

 

  • Aleksandra

    Podchodziłam kilka razy do jarmużu ale nie miałam odwagi spróbować. Ten przepis wykorzystam, dziękuję 🙂

  • Edyta Mój kawałek podłogi

    Jarmuż smażony jest genialny! Uwielbiam go w sałatkach na ciepło 🙂

  • Dietetyka okiem praktyka na fb

    Wygląda obłędnie 🙂

  • Małgosia z Dobre Zielsko

    U mnie często jarmuż gości w tej postaci, jak już ostatnie liście walają się w lodówce. Nie próbowałam jednak z pestkami dyni. Spróbuję. 🙂

  • Lucyna Pawłowska

    Dzięki za ten przepis, nie pomyślałam wcześniej, że można tak przyrządzić jarmuż, na pewno spróbuję!

  • Katarzyna

    Bardzo lubię jarmuż! Wykorzystam ten przepis 🙂