Owsianka z amarantusa z dodatkiem owoców

Amarantus to inaczej szarłat. Nazywany jest też zbożem XXI wieku. Jego nasiona pod względem składników odżywczych przewyższają pszenicę. U niektórych z Was zagościł już na dobre w domowym menu. W Polsce można dostać dwa rodzaje amarantusa: ekspandowany- który jest łatwiejszy w obróbce i zwykły, wymagający obróbki termicznej. Dziś propozycja zdrowego i pożywnego śniadanka właśnie z tą rośliną.

1422209770935

Składniki:

  • 7 łyżek amarantusa
  • 3 łyżki płatek owsianych
  • owoce
  • 1,5 szklanki mleka
  • 2 łyżeczki miodu

Sposób przyrządzenia:

Amarantus zwykły gotujemy przez około 15 minut w mleku w stosunku mniej więcej 1:3 (amarantus:mleko). W połowie gotowania dodajemy płatki owsiane. Pod koniec gotowania dodajemy owoce i często mieszamy by zawartość garnka nie przywarła nam. Jeśli mamy w domu amarantus ekspandowany gotujemy go przez 3 minuty, w takiej ilości mleka jaka nam odpowiada( mleko nieznacznie wyparuje, nie tak jak przy użyciu ziaren amarantusa)

1422209843617

1422209748432

1422209713274