Szukaj
  • Brak produktów w koszyku
Dziękuję Było Pyszne łosoś pieczony w młodymi warzywami

Łosoś pieczony z młodymi warzywami

Jak ktoś mi powie, że łosoś pieczony w folii, bez grama tłuszczu nie może być smaczny, do tego jest suchy to powiem mu jedno, że łże. Okrutnie. Jeszcze pamiętam smak tego łososia, Skąpanego w totalnie pysznej mieszance przypraw: imbir, dużo imbiru, czosnek, limonka, sos sojowy. Idzie się już w samych przyprawach zakochać. A jak jesteś na etapie pieczenia łososia w piekarniku, to dostajesz ślinotoku. I w zasadzie reszty w tym daniu mogłoby nie być. Ale jak się na talerzu położy chrupiącą marchewkę zarumienioną na patelni z miodem i szparagi (także chrupiące) to już jest pełnia szczęścia. Kaszy pęczak sypnęłam od niechcenia ale jak widzicie dużo to jej nie było. I pojadłam. diabelsko pojadłam. I Wam także polecam się tak najeść! Łosoś pieczony z młodymi warzywami – brzmi i smakuje bosko!

Przygotuj składniki potrzebne do zrobienia łososia pieczonego z młodymi warzywami:

  • filet łososia – u mnie około 300 gram
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała cebulka
  • marchewka młoda
  • kilka szparagów
  • pół limonki
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • imbir 2-3 cm
  • ugotowana kasza pęczak (opcjonalnie)
  • łyżeczka miodu
  • pieprz
  • sól
  • łyżka oleju kokosowego (do warzyw)

Sposób przyrządzenia łososia pieczonego z młodymi warzywami:

  1. Zaczynamy od sporządzenia marynaty. Sos sojowy mieszamy z 2 łyżkami soku z limonki (z połowy limonki odkrajamy sobie plasterek i odkładamy na bok), dodajemy plasterki imbiru, plasterki jednego ząbka czosnku, pokrojoną w piórka malutką cebulkę, odrobinę pieprzu. Mieszamy.
  2. Filet z łososia myjemy, suszymy ręcznikiem papierowym. Kładziemy filet na folii aluminiowej na blasze, zalewamy naszym sosem. Nacieramy sosem łososia z obu stron. Na wierzch kładziemy pozostawiony wcześniej plasterek limonki. Szczelnie zawijamy. Pieczemy w nagrzanym piekarniku, w 190 stopniach przez 20-22 minuty. Nie więcej.
  3. Warzywa: marchewkę obieramy, szparagi również. Ząbek czosnku tylko nacinamy. Na 1 łyżce oleju kokosowego smażymy marchewkę, czosnek.
  4. Dodajemy soli, pieprzu, po 2 minutach łyżeczkę miodu. Następnie dodajemy szparagi i smażymy jeszcze minutę. Warzywa będą mocno al dente.
  5. Jeśli macie ochotę możecie też ugotować je w wodzie (pamiętajcie tylko, że czas gotowania marchewki będzie dłuższy niż szparagów).
  6. Podajemy z kaszą.

P.S. W łososiu wytworzy się znakomity sosik. Nie wylewajcie go! Idealnie nada się do polania kaszy!



Jeśli podobał Ci się ten wpis, szukasz podobnych treści zapisz się do  newslettera!
Otrzymasz dostęp do publikacji na temat żywienia dzieci, darmowych przepisów, wyzwań.

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityka prywatności i informacje RODO

Proszę czekać, trwa zapisywanie....

Dziękuję za zapis!

Zostaw komentarz